הקפאה? • ביתר ומודיעין עילית עם 200 התחלות בניה בלבד ב-2015

    ביתר עילית שם הוכשר פרויקט של כמעט אלף יחידות דיור ואף על פי כן הדבר אינו פורסם בדו"ח מכיוון שעדיין לא נראתה בנייה בפועל." בנוסף היא חושפת כי חלה ירידה משמעותית בהתחלות בנייה בכלל הערים החרדיות אשר מוגדרות כהתנחלויות
    אבי גד No Comments on הקפאה? • ביתר ומודיעין עילית עם 200 התחלות בניה בלבד ב-2015

    דו"ח שלום עכשיו מגלה: אין בניה בערים החרדיות מעבר לקו הירוק • מודייען עילית היא העיר הגדולה מעבר לתחומי הקו הירוק עם 179 התחלות • בביתר 35 התחלות בלבד • ומה אומרים על כך בעיריות?

    צילום: שלמה גולדפרב
    ביתר עילית שם הוכשר פרויקט של כמעט אלף יחידות דיור ואף על פי כן הדבר אינו פורסם בדו"ח מכיוון שעדיין לא נראתה בנייה בפועל." בנוסף היא חושפת כי חלה ירידה משמעותית בהתחלות בנייה בכלל הערים החרדיות אשר מוגדרות כהתנחלויות
    17:03
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on הפתעה בפוניבז': מונה ר"מ חדש וצעיר משושלת מיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון השמאל "שלום עכשיו", פירסם השבוע את דו"ח הסיכום שלו לשנת שנת 2015 שעוסק במספר התחלות הבניה בהתישבות.

    עפ"י הדו"ח, בשנת 2015 החלו לבנות כ-1,800 יחידות דיור בהתנחלויות. כאשר למעלה מ-40% מהן (746 יח"ד) ממזרח לגדר ההפרדה ולפחות 69% מהתחלות הבניה היו בהתנחלויות מבודדות שככל הנראה ישראל תיאלץ לפנות במסגרת הסכם שלום.
    עוד נרשם בדו"ח, כי מאז נבחר נתניהו לראשות הממשלה בשנת 2009, נבנו בהתנחלויות המבודדות 7,683 יחידות דיור שהיוו 61% מכל הבניה בהתנחלויות. משמעות הדבר היא שממשלת נתניהו בנתה דירות עבור כ-35,000 מתיישבים חדשים.

    כחלק ממעקב "שלום עכשיו" אחר הנעשה בשטחי הקו הירוק, מתייחס הדו"ח לערים החרדיות הנמצאות בתחומו כגון מודיעין עילית, העיר הישראלית הגדולה ביותר ביהודה ושומרון המונה כיום למעלה מ-63.000 תושבים שם החלו השנה לדברי הדוח, בבנייתן של 179 יחידות דיור. בביתר עילית נרשמו 35 התחלות בניה, ירידה דרסטית לעומת השנים שעברו.

    חגית עפרן, אחראית פרויקט מעקב התנחלויות ב"שלום עכשיו" אומרת בשיחה לאתר "קול חי" כי הדו"ח מפרסם את מספרם של היחידות שהחלו להיבנות בלבד ואינו עוסק בפרויקטים שעדיין על הנייר.

    "לדוגמא, בעיר ביתר עילית שם הוכשר פרויקט של כמעט אלף יחידות דיור ואף על פי כן הדבר אינו פורסם בדו"ח מכיוון שעדיין לא נראתה בנייה בפועל." בנוסף היא חושפת כי חלה ירידה משמעותית בהתחלות בנייה בכלל הערים החרדיות אשר מוגדרות כהתנחלויות.

    לדבריה, "שלום עכשיו" אינו נערך למאבק כל שהוא בפרויקטים אשר יבנו בערים החרדיות אך הם ממשיכים לפקוח עין על המתרחש בערים אלו. בנוגע לישוב עמנואל היא מוסיפה, מנתוני הארגון עולה כי נרשמה עלייה בהתענינות היזמים ביישוב. אך למרות כל זאת החלו בבניית 37 יחידות דיור בלבד.

    בעיריית מודיעין עילית מסרו לאתר "קול חי" בתגובה לדו"ח, כי המשך הבנייה בעיר מודיעין עילית הינה דבר מבורך, ומכחישים את דבריה של חגית עפרן על האטת קצב הבנייה בעיר. גם גורמים בעיריית ביתר עילית איתם שוחחנו, מעלים ספק לגבי אמיתות הנתונים המתפרסמים בדו"ח שלום עכשיו אך ממאנים בתוקף לפרט על היקף הבניה בשנה האחרונה. "אין צורך בדוחו"ת כאלו ואחרים בכדי לראות שהדברים אינם נכונים" אומר בכיר בעירייה.



    0 תגובות